Friday, June 19, 2009

MUHYIDDIN YASIN JUAL JAHILNYA DI KELANTAN


Hari ini Timbalan PM membuka pekung jahilnya di Sekolah Kebangsaan Sungai Sok Kuala Krai apabila menyatakan bahawa “Sama ada rakyat mengundi Barisan Nasional (BN) atau pas, kedua-duanya pun membolehkan ummat islam di Negara masuk syurga.

Muhyiddin sebagai TPM perlu sedar bahawa ucapannya itu sebenarnya adalah racun untuk membunuh partinya sendiri Dengan ucapan beliau ini, mustahil dapat menarik undi penduduk setempat.Kerana di Kelantan majority rakyat-rakyatnya adalah mereka yang tahu membezakan halal, haram, syurga,neraka,baik,jahat dan sebagainya.

Sebenarnya pemimpin UMNO sudah kehabisan modal dan idea untuk ditawarkan kepada rakyat.Kerana menyamakan perjuangan PAS dengan UMNO bukan perkara baru bagi PAS,tahun 80 an dulupun inilah modal UMNO menyamakan PAS dengannya.

Macamana boleh masuk syurga sekiranya arak yang Allah haramkan itu pun masih diberi permit untuk dijual kepada rakyat.Macamana boleh masuk syurga sekiranya judi yang Allah haramkan itu telah diberikan kebenaran untuk beroperasi?, begitu juga dengan kelab-kelab malam yang tumbuh bagaikan cendawan diserata tempat. Sedangkan mereka mampu untuk mengubah segala-galanya kerana mereka punyai kuasa

. Ya kita tidak nafikan untuk memasuki syurga Allah SWT semuanya adalah rahmat dari Allah SWT.Tetapi sikap pimpinan BN sedikit pun tidak menunjukkan mereka berusaha untuk meraih rahmat dari Allah SWT bahkan bercanggah dengan kehendak dan aturan Allah SWT.

Allah SWT menyebut bahawa nerakalah bagi orang-orang yang menyanggahi hukum dan peraturannya. Firman Allah SWT :
ألم يعلموا أنه من يحادد الله ورسوله فأن له نار جهنّم خالدا فيها
ذلك الخزي العظيم
Maksudnya: Tidakkah mereka mengetahui bahawa sesiapa yang menentang (Perintah-perintah Allah,membantah hukum-hukum) Allah dan rasulnya, maka sesungguhnya baginya neraka jahannam serta ia kekal didalamnya.Balasan yang demikian ialah kehinaan yang besar. (At-Taubah 63)

Jadi saya tak Nampak dimana mengundi UMNO yang berkuasa di Malaysia sekarang ini boleh masuk syurga.

No comments: