Saturday, March 22, 2008

Pekung Umno Terbuka....

Nama Ahmad Said ADUN KIJAL tiba-tiba sahaja terkenal diseluruh Malaysia. Selama ini beliau bolehlah dianggap sebagai jaguh kampung yang sering bersabung di Dewan. Laporan dari media alternatif menyatakan bahawa beliau akan dilantik sebagai MB. Sekarang terjawablah siapa MB Terengganu setelah 2 minggu pilihanraya berlalu.Idris Jusoh MB yang menerajui kerajaan sebelum daripada ini tidak diperkenankan oleh sultan untuk jawatan itu pada penggal ini.

Saya difahamkan perlantikan beliau sebagai MB tidak direstui oleh pemimpin-pemimpin UMNO, biarpun diperkenankan oleh sultan. Bahkan Setiausaha Agung UMNO telah membuat kenyataan untuk mengambil tindakan dan akan menerima akibat sekiranya Ahmad menerima jawatan itu bahkan 22 orang ADUN dari BN akan memulaukan upacara majlis perlantikan itu. UMNO telah mengulangi sikapnya terhadap raja-raja, tentu kita masih ingat bagaimana UMNO bertindak membuang kuasa raja-raja dan pemimpin dari UMNO jugalah yang melantik Raja Ibrahim di Ketereh kelantan, sedangkan sultan Ismail Petra masih hidup hingga ke saat ini.

Saya bukanlah penyokong kepada Ahmad Said atau Idris Jusoh. tetapi apa yang hendak saya katakan bahawa siapa sahaja yang jadi MB diantara kedua-duanya ini adalah sama sahaja. Kerana kedua-duanya itu melawan islam, melakukan penyelewengan dan pembaziran terhadap rakyat. Bayangkan masjid kristal yang dibina di pulau Wan Man dianggarkan bernilai RM22 Juta untuk menampung 120 orang ahli qaryah. Manakala Mat Said pula tentu kita masih tidak lupa bagaimana beliau telah menggunakan Ahmad kamal Che hassan (Penolong pengurus besar PESAMA TIMBER CORP SDN. BHD ) untuk menjadi talibarutnya. Ahmad Kamal telah menggunakan sepenuh kuasa eksekutifnya untuk kepentingan politik Ahmad Said iaitu dengan menggunakan wang syarikat untuk menderma kepada orang ramai untuk kepentingan BN di kemaman.

Ibarat kata keluar mulut buaya masuk mulut harimau......

Wassalam........23032008428Am

No comments: