Tuesday, October 6, 2009

LAKONAN DI PRK BAGAN PINANG GEMPARKAN MALAYSIA.


Nampaknya sejak dari penamaan calon lagi Umno dan BN tertekan dengan kemaraan sokongan terhadap Pakatan Rakyat setelah tujuh kali diaibkan oleh rakyat dalam siri-siri pilihanraya kecil.Mereka akan lakukan apa sahaja demi untuk meraih simpati daripada rakyat.

Ketika dulu di Kelantan, untuk meraih sokongan rakyat, orang-orang tua dan orang-orang miskin di kampung-kampung akan menjadi pelakun utama mereka, seluruh ceruk kampung, rumah-rumah buruk dan pondok-pondok yang hampir roboh adalah lokasi pergambaran mereka.

Itu dulu, sekarang adalah era menteri pula yang berlakun, semasa di Manek Urai menteri-menteri turun dengan pelbagai cara yang menunjukkan mereka bersama rakyat termasuk menoreh getah bersama rakyat di Manek Urai sehingga rosak pokok-pokok getah penduduk yang ditorehnya.

Manakala di Bagan Pinang pula, dua orang menteri telah menjadi pelakon utama iaitu Datuk Ismail Sobri Yaakob dan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang menyatakan bahawa beliau telah ditumbuk oleh sembilan pemuda pas.

Salahuddin Ayub dalam harakah mendakwa Azeez hanya mereka-reka cerita yang dia dipukul oleh penyokong pembangkang sewaktu penamaan calon semalam.Salahudin berkata, Azeez telah datang menemuinya dan memberitahunya yang dia telah dipukul oleh sembilan pemuda PAS. Katanya, sekiranya benar Azeez dipukul oleh sembilan orang, sekurang-sekurang tentu ada tanda bengkak atau cedera.

Bayangkanlah sembilan orang yang memukul Dato’ Azeez tapi baju dan seluarnya tidak sedikit pun menandakan beliau dipukul dan diterajang. Sekurang-kurangnya pakaiannya kotor. Taktik Azeez kali ini hampir menjadi apabila beliau dimasukkan ke dalam wad dengan memakai baju pesakit dan alat kesihatan dilehernya.Bagi saya lakonannya cukup hebat ,sehebat hero tamil.

Tapi apapun yang perlu saudara fahami, itu semua ialah lakonan, mereka akan buat apa sahaja demi untuk melihat kemenangan berpihak kepada mereka. Akhir-akhir ini mungkin duit sudah kurang dalam kantung mereka, maka terpaksalah pelakon-pelakon itu diambil dari kalangan juru kamera, juru solek , pengarah dan tuan derector sendiri kerana untuk menjimatkan wang.
Rakyat semakin matang, apa sahaja lakonan yang di reka sekarang ini, tidak lagi dipercayai oleh rakyat. kerana mereka sudah boleh menilai sikap dan politik BN yang tak pernah maju kehadapan. Apabila ada sahaja PRK maka pembangkang adalah pengganas, kenapa tidak dimasa yang lain ?

No comments: