Tuesday, September 27, 2011

HUDUD...PAS TUNDUK PADA DAP....MUKHRIZ KELIRU


SUNGAI PETANI 27 Sept. - Langkah Pas untuk tidak melibatkan masyarakat bukan Islam dalam hukuman hudud yang dicadangkan oleh kerajaan Kelantan menunjukkan parti itu tunduk kepada tekanan DAP, kata Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir.

Malah, katanya, ada kemungkinan Pas akan menarik balik cadangan untuk melaksanakan hukuman hudud seperti yang berlaku berulang kali berlaku sebelum ini kerana DAP dilihat sebagai parti paling dominan dalam pakatan pembangkang terdiri Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat.

"DAP tidak pernah kalah dalam sebarang tuntutan, desakan mahupun sebarang perselisihan ideologi yang wujud antara tiga parti komponen ini, malah hukuman hudud ini diperkatakan sejak berpuluhan tahun dahulu tetapi hingga ke hari ini ia masih tidak dapat dilaksanakan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis jamuan raya UMNO Bahagian Sungai Petani di sini hari ini. (Laporan utusan)

ULASAN : Hari ini sekali lagi pemimpin Umno menunjukkan jahilnya kepada masyarakat umum,apabila Datuk Mukhriz menyatakan bahawa PAS tunduk kepada DAP dengan alasan hukum hudud tidak melibatkan masyarakat bukan islam. Tidak tahu kenyataan siapa yang disebut oleh Mukhriz ,dalam islam…orang yang bukan islam boleh memilih samada kesalahan yang dilakukannya itu hendak dihukum dengan hukum islam atau sebaliknya pendek kata, hukum hudud ini hanya untuk orang islam sahaja.Jadi,tidak timbul isu PAS tunduk kepada tekanan DAP.PAS masih tetap dengan penderiannya untuk menegakkan Negara islam.

Dalam Pakatan Rakyat tidak ada siapa menang siapa kalah, semua setiap masalah untuk berhadapan dengan UMNO/BN diselesaikan bersama sekalipun ideology berlainan, inilah yang memeninglalatkan UMNO/BN.

Memang PAS telah berpuluh tahun melaungkan kepada rakyat Malaysia yang mereka akan melaksanakan hukum hudud bila dapat memerintah.Tapi tahukah saudara-saudara sekelian ? Kenapa ianya tidak boleh dilaksanakan ? Hudud tidak boleh dilaksanakan di Kelantan adalah kerana ugutan dari ayahnda Mukhriz kepada kerajaan PAS Kelantan yang hendak melaksanakan hukum Hudud.

No comments: