Tuesday, September 27, 2011

JAWAPAN RAMLAH ADAM....."GOLONGAN KIRI PEJUANG TAPI TAK SEHEBAT TUNKU "

Sejarahwan Profesor Datuk Ramlah Adam berkata, beliau mengakui sumbangan golongan kiri dalam menuntut kemerdekaan tetapi ia tidak sehebat sumbangan Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman.

ramlah adam 150911 perkasa"Kita tidak nafi Burhanuddin Helmy pejuang kemerdekaan. (Ahmad) Boestamam, Zaba, Ibrahim Yaacob... Kita tidak pernah nafi.

"Tetapi perjuangannya tidak begitu hebat macam Tunku," kata Ramlah yang disambut jeritan "boo" daripada sebahagian penonton yang hadir dalam forum "Wajarkah sejarah ditulis semula?" di Shah Alam hari ini.

Kira-kira 500 hadir dalam forum anjuran Sinar Harian, rata-ratanya penyokong Pakatan Rakyat -- yang menjadikan majlis itu terganggu dengan sorakan dan laungan boo kepada ahli panel yang tidak digemari mereka. (Laporan Malaysiakini)

ULASAN : Huh ramai sungguh professor macam ni dalam Umno, sebelum ni Prof Zainal Kling kata malaysia tak pernah dijajah, Mek ni pulak kata perjuangan orang lain tak sehebat tunku...Macamana yang diistilahkan hebat dari pandangan dia...tak taulaaah. Sedangkan Dr Burhanuddin Al-Helmi, Ibrahim Yaakob, Ahmad Boestamam melawan penjajah dengan darah dan nyawa, terpaksa tinggal anak isteri dan bermukim dalam hutan untuk bebaskan negara dari penjajah.Mungkin bagi mereka ni, asalkan umnodan taat kepada penjajah semuanya hebat kot...Patut pun Mat Sabu Kata PROF KONGKANG KANGKONG........

1 comment:

otaklunyai said...

ini kangkong-kongkang... dia tukang jilat... sebab yg hebat hanyalah tukang2 jilat lubang taik amno... jadi professor pun bonggok... sebab tu kualiti pelajar2 sekarg tidak sehebat dulu...