Friday, September 12, 2008

BN DENGAN SENJATANYA



Berita penahanan Raja Petra Kamaruddin, Wartawan Sin Chew Daily, Tan Hoon Cheng dan Yb Cik Teresa Kok telah tersebar luas.Begitulah perangai BN dari dulu sehingga sekarang. Apabila terdesak, mereka akan keluarkan senjata kebal (ISA) yang disimpan dan entah sudah berapa jiwa yang telah merasai keperitannya.

Sepatutnya orang yang patut di seret ialah Datuk Ahmad Ismail sebagai pelakun utama yang memalu gendang perkauman, tetapi ia hanya digantung sahaja. Dimana keadilan? Jalan cerita ini telah dimainkan pada satu ketika dulu, tetapi tajuknya sahaja yang berbeza. Kalau dulu tajuknya ialah Operasi lalang dan Operasi kenari yang pelakunnya dipunggah dari kalangan pimpinan politik termasuk dari pimpinan Pas diantaranya Sdr Hj Muhammad Sabu, Yb Hj Mahfuz Omar, Ust Hj Abu Bakar Chik, Allahyarham Ust Buniyamin Yaakob,Yb Sdr Ir Khalid Samad, Yb Karpal Singh, Yb Lim Kit Siang dan ramai lagi.

Dulu Dato’ Sri Awang Liku Bin Abdul Razak menjadi pelakun utama, beliau menyatakan “Kita basahkan keris dengan darah cina”. Shahidan Kassim sebut “kita pergi bawa senjata paling kurang sekotak mancis.”

Tetapi orang yang membuat kenyataan sebegitu rupa tidak diheret ke ISA, bahkan Awang liku pergi berehat ke Jakarta, dan orang yang tidak ada kena mengena pula yang ditangkap.Kini, jalan cerita yang sama diputar kembali, pentasnya dramanya ialah ISA Inilah politik lapuk BN. Pemikiran mereka dari dulu sampai sekarang sama je…20 km sejam.

No comments: