Tuesday, February 10, 2009

OSMAN DIMASUKKAN KE HOSPITAL, JAMALUDDIN MENGHADAPI MASALAH KESIHATAN....HASIL MUNAJAT RAKYAT?


apabila saya membaca The Star edisi melayu tentang apa yang berlaku kepada 2 orang yang melompat ini, saya teringat kepada Allahyarham Ustaz Buniyamin Yaakob yang sering menyebut "Sudah jatuh ditimpa tangga, tercabut kilas kain lepas tu tangan kena tahi ayam pulaa"....begitulah nampak gayanya yang terjadi kepada 2 orang ni.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu dimasukkan ke hospital dan gagal hadir pada perbicaraan kes rasuah yang dijadualkan hari ini.

selain Mohd Osman, ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi juga tidak hadir kerana turut mengalami masalah kesihatan.

jamaluddin berkata beliau telah dimaklumkan bahawa Osman dimasukkan ke hospital kerana masalah jantung.

Bagaimanapun beliau enggan menyatakan nama hospital Osman dirawat.
"Saya difahamkan keadaannya tidak serius dan mungkin akan keluar dalam sehari dua ini," katanya ketika dihubungi.

Ekoran itu, Majistret Sharmila mengeluarkan perintah waran tangkap terhadap Mohd Osman kerana gagal mengemukakan sijil cuti sakit dari hospital dan menetapkan 13 April depan sebagai sebutan semula kes waran tangkap itu.

Adik Mohd Osman, Noriza Jailu sebagai penjamin beliau, memaklumkan mahkamah bahawa tertuduh tidak dapat hadir kerana telah dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur malam semalam kerana masalah jantung.

"Belum dapat MC sebab doktor masih membuat observation," kata Noriza.

Sementara itu lapor BERNAMA Perbicaraan yang dijadualkan selama tiga hari bermula hari ini terpaksa ditangguhkan ke 15 Jun depan kerana Hakim Mahkamah Sesyen, Tan Hooi Leng menghadiri seminar sehingga esok dan kes itu kemudian didengar di hadapan Majistret Sharmila Abdul Samad.
Jamaluddin berkata beliau juga kurang sihat pada hari ini.
"Sejak dua tiga hari yang lalu, saya sakit kepala mungkin kerana stres dengan tekanan daripada perkembangan politik semasa.

"Saya pun memang sakit pinggang dan tidak mendapatkan rawatan," katanya.
Selain Osman, mahkamah turut mengeluarkan waran tangkat terhadap ahli perniagaan Usaili Alias.

Bagaimanapun perintah itu dibatalkan setelah tertuduh hadir kira-kira sejam kemudian.

Beliau menjelaskan tersalah faham mengenai waktu prosiding dijalankan dan menyangka kes itu akan disebut pada sebelah petang kerana beranggapan dua bekas exco itu, Mohd Osman dan Jamaluddin, akan hadir ke Istana Iskandariah untuk majlis angkat sumpah barisan exco baru kerajaan negeri itu pagi ini.

Sementara itu menurut peguam Jamaluddin, Abdul Roni Rahman bahawa anak guamnya tidak dapat hadir kerana menghadapi masalah kesihatan dan surat sakit juga telah dikemukakan kepada pihak mahkamah.

3 comments:

Anonymous said...

ek eleh..perasan..orang lain yang ko doa, orang lain yang kerahmatullah..

antara doa korang ..hapuskan pembelot agama..tup..tup..allayarham sharom diambil tuhan..boleh kah dikatakan Allah ambik dia kerana membelot agama utk politik..

jadi bawak2 le ngucap weh..

Anakrusila said...

banganglah blog pas bangang ni...bacalaahh surat tu biar habis..antaranya menyesal sepanjang hidup....Allah kalau nak hapus seseorang tu...bukan hanya dengan satu cara je...banyak lagi cara dia....nak buat macamana kalau dok dalam umno tuu..dulu kini selamanyaalahhh jahil

Cikli said...

salam,

kita semua akan ke mahkamah Allah.
masa tu tak boleh tannguh atau mc lagi.

ya Allah selamatkanlah kami dan kedua ibu bapa kami dunia akhirat.