Thursday, May 8, 2008

ISLAM HADHARI - 1


PRINSIP PERTAMA

"Kenapa perlu fobia dengan Islam Hadhari ia bukan satu mazhab atau agama baru. Lihatlah isi yang ada dalam pendekatan Hadhari," Inilah ucapan Zahid Hamidi yang dipetik didalam Bernama


DIBAWAH INI ADALAH PENDEKATAN HADHARI.TERANG-TERANGAN BERCANGGAH DENGAN ISLAM TULIN YANG DIBAWA OLEH NABI SAW.

PRINSIP ISLAM HADHARI

PRINSIP PERTAMA

KEIMANAN DAN KETAKWAAN KEPADA ALLAH



Nabi SAW bersabda:
من زنى أو شرب الخمر نزع الله منه الإيمان كما يخلع الإنسان القميص
من رأسه

Bermaksud: Sesiapa yang berzina atau meminum arak, Allah mencabut imannya sebagaimana manusia mencabut baju dari kepalanya.

"Macamana prinsip yang pertama iaitu keimanan dapat dilaksanakan, kita lihat kedai-kedai yang menjual arak bertebaran, tidak ada pun institusi yang tertentu untuk memantau penjualannya kepada orang islam. sedangkan orang yang meminum arak boleh tercabut imannya. Mustahil prinsip ini dapat dilaksanakan tanpa diambil tindakan kepada orang islam yang meminumnya.



Laporan akhbar New Straits Times pada 9 Mac 2007 lalu dalam halaman E12 EPL bertajuk, “Heartbreak Of A Night For Liverpool” menyiarkan beberapa gambar yang menunjukkan kegilaan dan keaiban warga kota beragama Islam yang menjadi penyokong kelab bolasepak Inggeris terkenal, Liverpool dan Manchester United.


Taqwa bermaksud melakukan apa yang diarahkan oleh Allah SWT dan meninggalkan apa yang dilarang. Islam melarang percampuran diantara lelaki dan perempuan apatah lagi berpeluk seperti ini. Baikilah Zahid Hamidi.


Bersambung....080520081115pm















No comments: