Thursday, October 13, 2011

ADA BEZA ARTIS SERTAI PAS DENGAN SERTAI UMNO

BERITA yang dipetik dari sahabat blogger pulakdah memaklumkan bahawa tiga orang artis terkenal telah menyerahkan borang keahlian Umno kepada Khairy Jamaluddin.

Mereka adalah penyanyi rock terkenal, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman dan beberapa orang artis lain.

ReJaM© berpendapat, jika artis masuk Umno bukanlah sesuatu yang pelik, kerana mereka masih terus menjalankan aktiviti seni sama ada menyanyi, berlakon dan sebagainya.

Malah maklumat yang diterima, Zaid Zaidi, Awie, dan Adam AF memang sudah lama menjadi ahli Umno. Cuma yang peliknya kenapa dia masuk Umno sekali lagi?


Berbeza dengan saudara Bob Lokman yang menyertai PAS. Jelas beliau mahu berubah dan sudah tidak mahu bergelumang dengan dunia hiburan lagi.

Kini Bob Lokman aktif di pentas-pentas ceramah di dalam menyampaikan dakwah kepada para hadirin, sesuai dengan statusnya sebagai cucu ulama terkenal Tok Kenali.

Awie, Zaid Zaidi dan Adam AF masuk Umno, tidak ada apa-apa perubahan. Mereka akan terus menyanyi dan berlakon, sebaliknya Bob Lokman kini sudah tidak lagi bergelar artis tetapi pendakwah.

ULASAN : Sejak akhir-akhir ini menjadi satu fenomena bagi artis memilih haluan mereka samada cenderung kepada PAS atau UMNO. Walau bagaimanapun jelas dilihat wujudnya perbezaan sikap mereka.Contohnya Bob Lokman, Syam Kamekazi, Iwan Dangdut, Ciko, Razzi Melissa, mereka memilih untuk cenderung kepada islam yang dibawa oleh PAS,kita tengok perwatakan mereka menyejukkan hati kerana mereka dekat dengan Allah SWT. Manakala masyarakat juga cukup seronok dengan perubahan mereka.Tetapi mereka yang menyertai UMNO setakat ini cara mereka masih lagi tidak berubah, bahkan masih seperti dahulu lagi.Tak tahulah, mungkin Fathul Bari, Jamil Khir dan DR Masyitah ada penawar untuk artis yang menyertai UMNO.

No comments: